Login
Gratis Blauwdruk Pijnbestrijding

  • nek

    nek

 

Pijn Poli Nederland heeft een unieke formule van zeven weken waar triggerpointtherapie en myofasciale pijn in centraal staat.

Deze unieke interactieve cursus duurt zeven weken en bestaat uit drie modules.

De triggerpointtherapie, bodymanagement en stressreductie. Daarnaast wordt het coaching project  afgestemd op jouw specifieke klachten voor snel en blijvend resultaat.

Dankzij de intensieve, onbeperkte begeleiding verdwijnen je klachten uiteindelijk vrijwel geheel.

Hoe gaat dat in zijn werk……..

 

1.)               Triggerpointtherapie

 

  • De triggerpointtherapie die door ons wordt gegeven is een van de meest effectieve maar heel milde en veilige vorm van pijnbestrijding.  Hoe gaat dat in zijn werk? Je wordt gekoppeld aan je eigen triggerpoint expert die je zal begeleiden tot het eind van jouw coaching traject. De afspraken voor de behandelingen worden samen in overleg met jouw triggerpointexpert gepland op de momenten waarop het jouw het beste uitkomt.  Deze manier van behandelen is overigens compleet anders dan “gewone “ triggerpoints-therapie en niet te vergelijken met bijv. fysiotherapie. De behandelingen zijn in tegenstelling tot vele andere vormen van therapie in principe zonder naalden, injecties, kraken en pijnlijke rek en strekoefeningen.

 

  • Je krijgt les in zelfbehandeling.  Je wordt letterlijk bij de hand genomen om door alle stappen te doorlopen. Je krijgt er een werkboek bij waar alle triggerpoints, afgeleide pijn en spieren staan vermeld die betrokken zijn bij KANS en frozen shoulder.

 

 

  • Je leert hoe je jezelf op een veilige manier kunt masseren zonder andere delen van je lichaam te overbelasten. En hoe je op een veilige  en verantwoorde manier hulpmiddelen kunt inzetten.

 

  • Je krijgt een werkboek met het overzicht van triggerpoints en een lijst van spieren waarvan bekend is dat ze betrokken zijn bij KANS en frozen shoulder. Dit heb je zeker in het begin nodig om de desbetreffende triggerpoints te vinden.  En om de patronen van afgeleide pijn te herkennen.

 

  • Er wordt ook  gekeken naar factoren die triggerpoints instandhouden of ervoor zorgen dat ze moeilijk te deactiveren zijn.

 

 

  • We besteden ook aandacht aan de vijf W’s waar mogelijk iets verbeterd kan worden om KANS te voorkomen

 

 

2.)               Bodymanagement

 

  • Bodymanagement is gezond en houdt je brein fit. En dat helpt ook tegen werkstress! Naast gedachteloze overbelasting maakt een slechte lichamelijke conditie je ook kwetsbaar voor triggerpoints.  Als je je spieren gedurende langere tijd onbeweeglijk of inactief houdt omdat bewegen teveel pijn doet, bevordert dat het verstijven en verzwakken ervan. Een zittende levensstijl is echt  een geweldige ‘vereeuwiger’ van triggerpoints. Spieren moeten bewegen om gezond te blijven.

 

  • Tijdens het coaching programma wordt je gekoppeld aan je eigen persoonlijke instructeur die je gaat je leren bewuster met je lichaam  om te gaan. Zodat je op je werk je lichaam niet meer gedachteloos gebruikt en je spanningen en inefficiënte bewegingen direct leert te herkennen.. Je wordt bewust van de zaken die je dient te veranderen als je een eind wil maken aan pijn die door overbelasting wordt veroorzaakt.  Vaak is het gebrek aan vastbeslotenheid om je gedrag te verbeteren het grootste obstakel. Samen met je instructeur ga je deze uitdaging aan.  Op deze manier kunnen triggerpoints sneller deactiveren en komen ze minder snel terug.

 

  • In deze module krijg je ook heel veel tips over voeding, drinkgedrag en voedingssupplementen in relatie met KANS en frozen shoulder. Ook dit kunnen instandhoudende factoren zijn.

 

  • Er staat bij de hulpbronnen een werkboek die je kunt gebruiken om thuis ook de oefeningen te doen.

 

 

3.)               Stressreductie

 

  • Werkdruk staat nu al als volksziekte nummer één. Maar liefst één op de acht werknemers in Nederland heeft last van werkstress. Bijna 1 miljoen mensen lopen jaarlijks het risico op burn-out en andere werk gerelateerde psychische aandoeningen. Jouw persoonlijke en gekwalificeerde instructeur neemt je bij de hand om je stap voor stap te leren hoe je overmatige spierspanning  kunt reduceren om zo de effectiviteit van triggerpointtherapie te versterken en ervoor te zorgen dat triggerpoints minder snel terugkomen of instand worden gehouden.  Waardoor je veel sneller resultaat boekt. Het is van belang dat je weer leert luisteren naar je lichaam. Luisteren in de zin van aandacht besteden aan pijn en regelmatig ontspannen tijdens je werk, maar bovenal in een meer onthechte, relativerende houding ten opzichte van je werk. Als onderdeel van het bevorderen van het zelf herstellend vermogen moeten  “helpende” gedachten ontwikkeld worden. Een voorbeeld van een helpende gedachte is: “het is nu eenmaal zo”,  “ik ga er wat aan doen”. Terwijl niet helpende gedachte zoals:  “waarom ik”; “het is niet uit te houden” of  “het gaat nooit meer over” gedachte, en ga zo maar door, zoveel mogelijk uit te bannen.

 

  • Er staan ook audio oefeningen bij de hulpbronnen in het leden gedeelte zodat je ook de oefeningen thuis kunt doen.

 

Heb je nog vragen?

Bel 010-2045595 (bereikbaar ma. t/m vr. 9.00 tot 18.00 uur) of stuur een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Aanbiedingen